група 2 "Культура добросусідства: процвітання в єдності"

 Шановні третьокурсники групи 2!

Продовжуємо вивчати  вільнообраний курс "Культура добросусідства". Розраховую на взаєморозуміння.



Група 2

09.02.2022 (четвер)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок 17/23

ТЕМА: Честь. Репутація. Імідж. Честь як оцінка і самооцінка поведінки і моральних якостей людини, пов’язаних з її статусом і видом діяльності (честь сім’ї, професійна честь, «честь мундира» тощо). Громадська думка. Поняття честі й безчестя в різних культурах краю.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-gidnist-ta-chest-202975.html

 https://sinref.ru/000_uchebniki/04000pravo/150_lekcii_gos_regulir_14/244.htm

 Д\з: Розуміти поняття «честь», «імідж», «репутація». Дотримуватися морально- етичних норм.

Група 2

31.01.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок 16/22

ТЕМА: Алгоритм пошуку роботи. Пошук роботи через Інтернет. Діяльність Служби зайнятості й рекрутингових компаній. Можливості та ризики під час пошуку роботи. Популярні спеціальності і потреби фахівців у регіоні. Підготовка до співбесіди.  Правила оформлення особистих документів (автобіографія, заяви та ін.). Кодекс про працю в Україні.

 Ознайомитися з матеріалом:

https://don.dcz.gov.ua/publikaciya/porady-shchodo-poshuku-roboty

https://drohobych-rada.gov.ua/wp-content/uploads/2020/05/%D0%A2%D0%B8%D0%BC-%D1%85%D1%82%D0%BE-%D1%88%D1%83%D0%BA%D0%B0%D1%94-%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D1%83.pdf

https://happymonday.ua/voprosy-na-sobesedovanii

 Д/з: Знати алгоритм пошуку роботи, ознайомитися з діяльністю Служби зайнятості. Оформити  особисті документи ( автобіографію і заяву).

Група 2

26.01.2023 (четвер)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

 Урок 15/21

ТЕМА: Навчавння і праця. Навчання впродовж життя. Можливості здобуття додаткової спеціальності, підвищення кваліфікації і перепідготовки. Можливості онлайн-освіти.

переглянути матеріали:

https://naurok.com.ua/navchannya-vprodovzh-zhittya-yak-osnovna-pedagogichna-umova-dlya-zmin-v-zakladah-profesiyno-tehnichno-osviti-151317.html

https://bazilik.media/onlajn-osvita-iak-zdobuvaty-znannia-v-epokhu-didzhytalizatsii/

Д/з: Ознайомитися з матеріалом, виписати переваги і недоліки онлайн-освіти.Розуміти необхідність навчання  впродовж життя. Проаналізувати свої можливості подальшого навчання, здобуття  додаткової спеціальності, підвищення кваліфікації і  перепідготовки.Використовувати можливості онлайн-освіти.

Група 2

27.12.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок 14/20

ТЕМА: Етикет поведінки під час відпочинку, роботи і навчання. Безпека і правила поведінки під час масових заходів. Поведінка в натовпі. Діловий етикет. Поведінка під час співбесіди з потенційним роботодавцем.

 Ознайомитися з матеріалом:

https://drohobych-rada.gov.ua/wp-content/uploads/2020/05/%D0%A2%D0%B8%D0%BC-%D1%85%D1%82%D0%BE-%D1%88%D1%83%D0%BA%D0%B0%D1%94-%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D1%83.pdf

 П А М’Я Т К А

 ПРАВИЛА  ПОВЕДІНКИ

У НАТОВПІ

Натовп – це неорганізоване зібрання людей, що перебувають у безпосередній фізичній близькості і мають спільний об’єкт зацікавлення.

Натовп може бути:

- випадковий;        - обумовлений;

- експресивний;     - активний.

Проживаючи в сучасному суспільстві, перебуваючи у великому місті, легко потрапити в місце великого скупчення людей. Це паради, концерти зірок естради, агітаційні акції, спортивні змагання, політичні виступи, метро, супер(гіпер)маркети, громадський транспорт. Безпека натовпу не зразу відчувається. Спочатку хочеться зібратися разом, поштовхатися у натовпі, покричати лозунги, поспівати пісні. Але не завжди гомінлива компанія, велике скупчення людей мають позитивний настрій. Небезпека дії натовпу залежить від спонтанності та сили впливу на кожну людину окремо.

Вченими вивчено і доведено, що натовп робить всіх людей однаковими (незалежно: банкір, домогосподарка, звичайний хуліган) і не враховує інтереси окремих осіб.  

Найбільш небезпечне явище в натовпі – це паніка.

Паніка - масовий неусвідомлений жах перед реальною або надуманою загрозою. Паніка зростає внаслідок взаємного зараження та небезпечна тим, що блокує здатність реального сприйняття та раціонального мислення. А сигналом, поштовхом для масової паніки може слугувати поведінка людей з активно-панічноюреакцією на надзвичайні обставини. Такі люди втрачають здатність реально сприймати події, стають збудженими, занадто рухливими, схожими на тварин, що загнані в пастку.

Щоб повернутися з масового заходу неушкодженим, необхідно знати, як вести себе у натовпі.

Правила поведінки у натовпі:

1.     Уникати великих скупчень людей.

2.     Під час масових заворушень намагайтеся обійти натовп, щоб не потрапити під дії співробітників спецпідрозділу.

3.     Якщо йдете на масовий захід, не одягайте речей, які можуть чіплятися: краватка, шарф, ланцюжок, сережки, мотузки, шнурки. Не вдягайте високі підбори. Одяг краще застебнути на блискавку.   

4.     Якщо ви потрапили в натовп, треба намагатися поступово вибиратися з центру до краю.

5.     Глибоко вдихніть і розведіть зігнуті в ліктях руки в сторони, щоб грудна клітина не була здавлена.

6.     Тримайтеся подалі від високих, та товстих людей чи тих, хто має громіздкі предмети або великі сумки.

7.     Знаходитися поруч з працівниками міліції теж небезпечно. Тому що на них направлене невдоволення натовпу і в них кидають пляшки, каміння та інше.

8.     Намагайтеся не впасти, піднімайте ноги вище, ставте на повну ступню, не робіть короткі кроки, не піднімайтеся навшпиньки, не тримайте руки в карманах.

9.     Якщо у вас щось упало (випало), не намагайтеся піднімати.

10.                        У разі падіння намагайтеся якнайшвидше піднятися на ноги. Не опирайтеся на руки (їх віддавлять або зламають).

11.                        Якщо встати не вдається, згорніться клубком, захистіть голову передпліччями, а долонями потилицю.

12.                        Потрапивши у переповнене приміщення, визначте заздалегідь, найнебезпечніші місця при виникненні НС (проходи між секторами на стадіоні, скляні двері в концертних залах та ін.). Зверніть увагу на запасні та аварійні виходи та шляхи до них.

13.                        Від натовпу легше сховатися в кутах, біля стін, але звідти складніше добиратися до виходу.

14.                       При виникненні паніки намагайтеся зберігати спокій і здатність швидко і правильно оцінити ситуацію.

Шановні здобувачі освіти! Пам’ятайте, не завжди паради, концерти, спортивні, святкові та політичні заходи бувають веселі, радісні та безпечні.

Не забувайте правила поведінки у місцях масового скупчення людей.

 Будьте уважні і обережні!

 Д\з: Вивчити пам’ятку правила поводження у натовпі, використовувати на практиці правила безпеки під час масових заходів, перебуваючи в натовпі.

Знати, яких етичних правил треба дотримуватися під час співбесіди з потенційним роботодавцем.

Група 2

20.12.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок 13/19

ТЕМА: Танці і пісні, які ми співаємо і танцюємо разом. Сучасні музичні стилі і напрямки. Наші улюблені пісні та їх виконавці. Народні, класичні і сучасні танці в молодіжній культурі.

 Ознайомитися з матеріалом:

https://life.pravda.com.ua/culture/2019/08/17/237902/

https://www.youtube.com/watch?v=kuD_YMFXOhw

Д\з: Мати уявлення про сучасні музичні стилі і напрямки. Знати декілька сучасних пісень, їхніх авторів і виконавців. Придумати    молодіжний  танець на мотив сучасної популярної мелодії, виконуючи елементи народних і класичних танців.

Група 2

13.12.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок 12/18

ТЕМА: Екологія регіону. Закономірності взаємодії і навколишнього середовища у своєму регіоні. Природоохоронні заходи, необхідні в цій місцевості (боротьба з ярами, допомога джерелам води, захист зелених насаджень та ін.).

  Ознайомитися з матеріалом: http://www.experts.in.ua/regions/detail.php?ID=4316

Дніпропетровська обл. рік 2021

Д\з: Вміти спостерігати за станом природних комплексів і впливом на них господарської діяльності людини.

Аналізувати екологічну ситуацію свого регіону.

Брати участь в акціях допомоги живої природі.

Група 2

06.12.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок 11/17

ТЕМА: Екстер’єр та інтер’єр сучасного житла. Комфорт, краса і затишок. Мурали. Екологія житла.  Оптимальні умови  для  життя людини. Санітарно-гігієнічні норми. Мікроклімат житла. Шкідливі чинники, що впливають на здоров’я. Вплив на людину  особливостей інтер’єру.

 Ознайомитися з матеріалом:

https://vuzlit.com/182752/ogiyenichni_vimogi_zhitel_umov_prozhivannya

https://sda003afa3038d17f.jimcontent.com/download/version/1588950750/module/10737999171/name/%D0%9F%D0%A0%D0%90%D0%9A%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%9DI%C2%A0%D0%97%D0%90%D0%9D%D0%AF%D0%A2%D0%A2%D0%AF%C2%A011-14_2020_05_08_15_38_53_679.pdf

https://my-tvorchyy.blogspot.com/p/blog-page_30.html

Д\з: Описувати сучасне житло, виділяючи універсальні та сучасні елементи й культурні особливості.

Дослідити, який зміст вкладають мешканці рідного краю в поняття «комфорт, краса і затишок» щодо житла.

Знайдіть інформацію про мурали на стінах будинків свого регіону. Презентуйте її.

Група 2

29.11.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок 10/16

ТЕМА: Азбука поведінки: зовнішній вигляд і культура мови. Сучасний європейський етикет: основні правила хорошого тону в сучасному одязі, аксесуарах, зачісці та макіяжі. Постава і хода. Культура мови. Невербальні засоби спілкування.

 Ознайомитися з матеріалом:

http://194.44.152.155/elib/local/sk657667.pdf

http://svit-etyketu.blogspot.com/2012/12/blog-post_8.html

переглянути презентацію:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-movlenneviy-etiket-118742.html

 Д\з: Знати основні правила вибору одягу й аксесуарів.

Мати уявлення про культуру мови, значення правильної ходи і постанови, важливості невербальних засобів спілкування

Група 2

22.11.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок  9/15

ТЕМАПринципи діалогу. Ненасильницька комунікація. Що таке ненасильницька комунікація. Як спілкуватися з оточенням. Основні правила ведення діалогу. «Культура війни» і «культура миру».

  Ознайомитися з матеріалом: http://kordon.in.ua/news/chotyry-pryntsypy-scho-dopomozhut-nalahodyty-konstuktyvnyj-dialoh-z-kym-zavhodno-86764/

 https://declifeschool.com.ua/yak-nalagoditi-konstruktivnij-dialog-iz-kim-zavgodno-chotiri-principi-blog-natali%D1%97-tarchenko/

 Д\з: Пояснювати, що таке «ненасильницька комунікація», «культура війни», «культура миру».

Володіти навичками ненасильницької комунікації.

Знати основні правила діалогу.

 Основні правила ведення діалогу:

·         Спілкування групою. Означає, що під час діалогу учасники обговорюють виключно теми, думки, ідеї, але в жодному разі не людей та їхні особистості.

·         Лаконічність. Кожен учасник має право на висловлення думки. Але він має вкластися у визначений час. Зазвичай він не має перевищувати 2 хвилин за один раз. Але ліміт часу індивідуально визначає модератор діалогу, адже він залежить від кількості учасників, мети заняття та загального часу уроку.

·         Уважне слухання. Учасники повинні виявляти повагу до кожного, хто висловлюється, уважно слухати, не перебивати й не коментувати, не давати оцінку, ба більше не переходити на особистості.

·         Пунктуальність. Це вияв поваги до інших учасників та готовність до розмови. Якщо, наприклад, учень запізнюється на такий урок, він скорочує для решти можливості висловитися. Діалог – “дорослий” формат навчання, тож і правила поведінки тут “дорослі”.

·         Невикористання гаджетів. Серйозна розмова потребує максимального включення, щоби не випустити аргументи та напрям розвитку подій, а отже – будь-які відволікання не допускаються.

·         Конфіденційність. Необов’язкове правило, коли йдеться про загальноосвітні теми. Але якщо у форматі діалогу обговорюється щось особисте або висловлювання учасників є надто специфічними, можливо, варто домовитися, аби все сказане лишилося в стінах класу.

 Група 2

15.11.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок  8/14

ТЕМА:  Колективи однолітків. Дитинство. Отроцтво. Юність.  Що таке «вікова  ініціація» Приклади вікових ініціацій у різних етносів за кордоном. Вікові ініціації в краї за старих часів і сьогодні. Молодіжні субкультури. Як сказати «ні», якщо однолітки примушують тебе робити те, що ти не хочеш.

  Ознайомитися з матеріалом:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_(%D0%BE%D0%B1%D1%80%D1%8F%D0%B4)

https://core.ac.uk/download/pdf/83099955.pdf

Д\з: Знати, що таке «вікова ініціація». Розуміти причини існування молодіжної субкультури, наводити приклади. Моделювати ситуацію, коли треба сказати «ні».

 Група 2

08.11.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок  7/13

ТЕМА:  Хрещені і прийомні батьки. Вихователі. Інститут аталицтва в Кримському ханстві. Не кровні, але брати – обряди   побратимства в різних народів. Обряди побратимства в наших культурах.

 Ознайомитися з матеріалом:

https://www.rbc.ua/ukr/styler/kogo-nelzya-vybirat-krestnye-rebenku-prislushaytes-1632914831.html

https://www.msp.gov.ua/content/priyomna-simya.html?PrintVersion

https://islam.in.ua/ua/istoriya/atalyk-drugyy-batko-krymskogo-prynca

перегляньте відео:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=650&v=BSibCzYVIZY&feature=emb_title

Д\з:

Знати, кого називають хрещеними і прийомними батьками;

Мати уявлення  про інститут аталицтва в Кримському ханстві.

Знати і розуміти обряди побратимства.

 Група 2

01.11.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок  6/12

ТЕМА:  «Що таке милосердя». Сучасне розуміння  милосердя і взаємодопомоги. Традиції взаємодопомоги, добросусідства в культурах народів, у житті народу.  Волонтерство.

Опрацювати  презентації:

https://svitppt.com.ua/vihovna-robota/u-chomu-viyavlyaetsya-miloserdya.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-volonteri---lyudi-dobro-voli-66921.html

 Вміти пояснювати значення терміна «милосердя»;

Наводити приклади милосердя, добросусідства і взаємодопомоги в історії своєї сім’ї;

При нагоді займатися волонтерством, брати участь  у заходах, які проводять волонтери  регіону.

Група 2

25.10.2022 (вівторок)

Вільнообраний  курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок  5/11

ТЕМА:  Азбука поведінки: як поводитися, якщо комусь потрібна допомога. Етикет при відвідинах хворих. Етикет у спілкуванні з людьми з інвалідністю. Як допомогти людині у стані шоку чи в кризовій ситуації. Правила поведінки на похороні та поминках.

Перегляньте відео:    https://www.youtube.com/watch?v=i8DxpgkofDc

Ознайомитися з матеріалом:

https://dna.court.gov.ua/userfiles/Pamyatka_1.pdf

http://snu.ucoz.ua/news/jak_pravilno_povoditis_z_invalidami/2014-02-21-189

http://poradnyk.com/inshi-poradi/900-pravila-povedinki-na-pokhoronakh

Опрацюйте  матеріал.

Знати правила етикету при відвідинах хворих, під час спілкування з людьми з інвалідністю; знати  правила поведінки  на похоронах і поминках.

 


Група 2

18.10.2022 (вівторок)

вільнообраний курс "Культура добросусідства:

процвітання в єдності"

Урок  4/10

ТЕМА: Турбота і недискримінація. Турбота про сиріт, людей похилого віку, хворих і людей з інвалідністю та ін. Міжнародні нормативно-правові акти про запобігання появі стигми й дискримінації. Міжнародні дні інвалідів, літньої людини та ін. Традиції вашого народу, пов'язані з турботою про тих, що мають у цьому потребу.

Переглянути презентацію «Місто для всіх людей»:

https://ppt-online.org/189064

Опрацювати  матеріал. Чи є у вашому оточені люди, які потребують допомоги.  Коли в Україні відмічають День людей похилого віку.


Група 2

11.10.2022 (вівторок)

вільнообраний курс "Культура добросусідства: 

процвітання в єдності"

Урок  3/9

ТЕМА: «10 заповідей» релігій світу. Релігії світу  про загальнолюдські  цінності. Морально-етичні і правові  норми у світових релігій: загальне та особливе.

Переглянути презентацію:

https://naurok.com.ua/desyat-zapovidey-bozhih-prezentaciya-17694.html

Опрацювати  матеріал. Занотувати 10 заповідей. 

Священні книги різних релігій

Веди — священні тексти індуїзму, складені 3-4 тисячі років тому в Давній Індії впродовж періоду, який називають ведичним. У Ведах згадано 1999 богів і міститься 1028 гімнів.

Біблія — перший літературний твір, перекладений іноземною мовою. Вона також стала першою друкованою книгою і першим підручником у сучасному розумінні, читанкою. За Псалтирем навчався грамоти, зокрема, і Тарас Шевченко.

Коран — головна священна книга мусульман, запис проповідей, що виголосив пророк Мухаммед у формі пророчих одкровень. Коран перекладено понад 60 мовами світу; зокрема, англійською мовою існує 108 перекладів. Повний переклад українською мовою належить Яремі Полотнюку.

Отже, першу трійку священних книг становлять Веди, Біблія й Коран — три наріжні камені світової літератури, на яких вона побудувала свій храм.







                                                            УРОК 2/8


УРОК 1/7

Шановні здобувачі освіти групи № 2!

 В цьому семестрі ми розпочали вивчати вільнообраний курс "Культура добросусідства", який продовжимо вивчати і на третьому курсі.

Прохання заходити, цікавитися, виконувати завдання. Успіху вам!

 https://draft.blogger.com/blog/page/edit/preview/2943255604483678822/4798023527915080935

Урок № 4 Плюралізм думок.Різні думки і погляди - не причина для розбрату. Ми потребуємо одне одного. Обєктивна і субєктивна несумісність думок, позицій, поглядів.

  

ПЛЮРАЛІЗМ

      ( від лат.— множинний) — основоположний принцип людського співжиття, що передбачає різноманітність поглядів, підходів, позицій, концепцій у правовій, політичній, економічній, культурній та ін. діяльності.

         Плюралізм — один з найважливіших критеріїв демократизму та гуманізму в розвитку суспільства і держави, несумісний з ідеалізмом, монізмом, одержавленням соціального і політичного життя, монополізацією та централізацією влади і управління.

         Характерними ознаками розвинених форм плюралізму є багатоваріантність, вибір, альтернативність, свобода та ін.

     Плюралізм (лат. pluralis - множинний) 1) визначення не однієї, а декількох першооснов усього, що існує, виведення всього існуючого із двох і більше субстанцій; 2) множинність поглядів, припущень, думок у процесі обговорення певного питання чи проблеми; 3) існування альтернатив.

          У евристичному аспекті плюралізм - система поглядів (думок, ідей, концепцій) суб'єктів наукового та філософського пізнання, яка виникає з особливого бачення об'єкта пізнання, що породжує їх розум. Саме на підставі особливого бачення (концепту) формують парадигму науково-пізнавальної та філософської діяльності й створюють різні теорії.

     Ознаки плюралізму: багатозначність, нелінійність, варіативність гіпотез, нестрогість виведення, визнання дечого багатоманітного: багато початків, багато світів, багато причин та ін.

 



        Мова - основа для більшості комунікацій.

        Процеси мислення однакові для всіх людей світу, незважаючи на те, якою мовою вони розмовляють. Ці процеси реалізуються в логічних формах понять, суджень, висновків. Вираження мислення у кожній мові своєрідне, що залежить від специфіки, внутрішніх ознак певної мови. Прослідковується і діалектична єдність мови і мислення. Вона вбачається в тому, що думка не пов’язана безпосередньо з мовою у загальному розумінні, вона пов’язана з певною, конкретною мовою, яка є як засобом спілкування і знаряддям передачі чи обміну людських думок у соціумі. Мислення людини тісно пов'язане з мовою.  Мова – носій і знаряддя пізнання. Тільки з появою слова стає можливим відокремлення властивості від предмета, закріпивши словами уявлення чи поняття про неї. Будь-яка думка виникає і нерозривно розвивається у зв'язку з мовленням. Виражаючись матеріально за допомогою слова, вона стає доступною для інших людей. Це вказує на те, що мова є засобом вираження думки, формою її існування і тривалого збереження. Чим ґрунтовніше сформована думка, тим чіткіше вона виражається за допомогою слів і є доступною для розуміння під час комунікації.

         Суспільна природа мислення також передбачає його тісний взаємозв'язок з мовою. Мислення стало могутнім засобом формування індивідуального і суспільного досвіду, оскільки виникає в процесі трудової діяльності людини. Суспільно-історична зумовленість мислення характеризується тим, що в кожному акті пізнання людина бере до уваги та аналізує досвід попередніх поколінь. Таким чином відбувається і розвиток особистості в цілому, а знання передаються з покоління в покоління. Хоча мислення індивіда формується і розвивається в процесі активної пізнавальної діяльності, його характер та зміст залежать від загального рівня пізнання, який на кожному етапі суспільного розвитку має певні особливості. Мислення нерозривно пов'язане з мовою та мовленням. Думка об'єктивується у мові та мовленні. При цьому, мовлення є способом, а мова – засобом вираження думки і формою її існування. Кожна окрема думка виникає і розвивається безпосередньо у слові, а вдало підібране слово вдосконалює, уточнює та конкретизує думку.

             Правила  гармонійного спілкування:

- Викладати свою думку стисло, але водночас достатньо повно;

- Обґрунтовувати висловлені твердження;

 - Вислуховувати думку співбесідника;

 - Підтримувати обрану тему обговорення, не перескакуючи на недоречні відгалуження. За умови втікання думки, вміти згадати початкову тезу і продовжити її обговорення;

 - Вишукувати хибні твердження, у разі незгоди, спростовувати думку опонента, але не переходити на особистості;

 - Доводити міркування або обговорення до логічного завершення.

     Впровадьте ці правила у своє спілкування.

 Д/з:

1. Проаналізувати інформацію, подану в різних формах (текстовій і графічних: схемах,таблиці та інших), та висловити свою думку.

2. Взяти активну конструктивну участь у громадському житті училища і групи.

.3.Сприймати цінність розмаїття думок і розицій

Немає коментарів:

Дописати коментар